pl PL     sk SK     en EN    

Marketing mobilny czyli konkursy i loterie

Loterie i konkursy to doskonałe narzędzie wspomagające sprzedaż i promocję produktu.
Konkursy to atrakcyjne mechanizmy promocyjne nie zawierające w swojej formule, tj. w sposobie wyłaniania laureatów, elementu losowości. Aby zdobyć nagrodę, należy wykazać się wiedzą czy kreatywnością. Nagradzani są ci, którzy najlepiej zrealizowali zadanie konkursowe. Wyborem zwycięzców zajmuje się powołana przez Organizatora Konkursu komisja konkursowa.
Loteria pozwala na zaoferowanie konsumentom prostych mechanizmów promocyjnych, które nie stawiają przed nim trudnych zadań wymagających posiadania dodatkowej wiedzy czy kreatywności. Prosty mechanizm nie musi się sprowadzać do „wyślij zgłoszenie, weź udział w losowaniu”, choć takie stosowane są najczęściej, może być wykorzystany w ciekawej grze czy loterii nawiązującej schematem do bingo czy gier liczbowych, w której uczestnik ma możliwość długotrwałej i atrakcyjnej gry.
Konkursy są prostsze w realizacji od strony formalno-prawnej, wystarczy tylko napisanie regulaminu, nie trzeba ubiegać się o dodatkowe zezwolenia, które są wymagane przy organizowaniu loterii.

Promocje SMS

SMS-owy kanał zgłoszeń ze względu na prostotę użytkowania, powszechność i powodowanie impulsowości zachowań (tu i teraz) jest nadal bardzo popularnym sposobem na zgłoszenie do promocji.
Przykłady rozwiązań:
  • konkurs kreatywny – ten rodzaj konkursu polega na wysłaniu hasła przez Uczestnika, które zostaje następnie ocenione przez komisję konkursową. Wygrywają ci Uczestnicy, którzy przysłali najbardziej oryginalne hasła
  • loteria promocyjna - ten rodzaj promocji wymaga od Uczestnika jedynie zgłoszenia, nie musi on wykazywać się wiedzą lub kreatywnością. Uczestnicy są wybierani losowo poprzez specjalnie przygotowany program komputerowy umożliwiający losowy wybór zwycięzców.
  • konkurs kreatywny MMS – zadaniem Uczestnika jest zrobienie oryginalnego zdjęcia i zgłoszenie go do konkursu za pomocą MMS-a. Komisja konkursowa wybiera najlepsze zgłoszenia na podstawie wcześniej określonego kryterium, np. najbardziej zabawna fotografia z wakacji

Konkursy na WWW

Uczestnik promocji może dokonać zgłoszenia do akcji również na stronie WWW. Zgłoszenie takie nie ma bariery kosztowej, gdyż nic Uczestnika nie kosztuje i jest równie powszechne, jak SMS czy aplikacja mobilna.
Natomiast to rozwiązanie jest oczywiście mniej elastyczne z punktu widzenia dostępności (niekoniecznie mamy dostępu do strony WWW w sklepie podczas zakupów). Wyjątkiem są serwisy, które mają przygotowaną stronę w wersji mobile.
Zaletą promocyjnej strony WWW jest przyjazny interfejs, gdyż Uczestnik może poza dokonaniem zgłoszenia do promocji w łatwy sposób przesłać swoje dane osobowe i wyrazić zgodę na ich przetwarzanie. Jednocześnie, możliwości wykorzystania narzędzi dostępnych on-line są tak duże, że właściwie nie ma żadnych ograniczeń co do kreacji koncepcji konkursu.
Oto przykłady akcji konkursowych:
  • wykonywanie przez Uczestników projektu z dostępnych elementów
  • stworzenie kreatywnego obrazka/zdjęcia  i upload pliku
  • przesyłanie kodów
  • rysowanie
  • tworzenie i zgłaszanie haseł kreatywnych
Przyjazny interfejs stron WWW i ich interaktywność powodują, że promocja nie tylko daje Uczestnikowi możliwość wygrania nagrody, ale jest przy okazji świetną zabawą.
Digital Virgo przygotowuje strony WWW w technologii Flash i HTML, a także aplikacje na portale Facebook i NK.pl.

Konkursy w aplikacjach mobilnych

Aplikacje mobilne na smartfony mają duży potencjał marketingowy i szeroki zakres zastosowań. Mogą być stworzone również jako aplikacje konkursowe lub loteryjne. 
Aplikacja konkursowa daje kompendium wiedzy o konkursie/loterii, tu i teraz w telefonie uczestnika. W aplikacji warto ująć wszystkie istotne aspekty promocji, tj. formularz zgłoszeniowu, zasady gry, regulamin, nagrody, listę zwycięzców. Uczestnicy akcji mogą z poziomu aplikacji rejestrować swój udział w konkursie/loterii, na bieżąco sprawdzać swoją pozycję w rankingu, status wydanych nagród... Udział w promocji poprzez aplikację umożliwia bieżący kontakt uczestnika z Organizatorem dzięki aktualizacjom lub komunikatom Push, które są aplikacyjnym odpowiednikiem darmowych SMS-ów. 
Z poziomu aplikacji można zgłaszać kody promocyjne z opakowania/paragonu, skanować kody QR, robić zdjęcia/video, edytować tekst. 
Zgłoszenie do konkursu/loterii po pośrednictwem aplikacji może stanowić uzupełnienie lub alternatywę do tradycyjnych kanałów zgłoszeń w promocji (poza SMS i WWW). 

Platforma mQube

mQube to platforma dostępna poprzez WWW dla Partnerów Digital Virgo, pozwalająca im na samodzielne zarządzanie serwisami SMS:
  • tworzenie serwisów SMS o różnych mechanikach,
  • podgląd i edycja utworzonych serwisów,
  • podgląd statystyk i raportów (różne widoki raportowe),
  • generowanie listy numerów laureatów (w celu kontaktu).

Dzięki dostępowi do platformy mQube, Partnerzy Digital Virgo mają możliwość uruchamiania i obsługi serwisów SMS w trybie online. Świadczymy również wsparcie helpline 24/7.
W trakcie logowania system weryfikuje uprawnienia użytkownika, ponieważ w ramach konta Partnera (np. wydawcy / organizatora serwisów) dostęp do platformy może mieć kilku użytkowników (np. wybranych pracowników wydawcy lub jego Klientów). Użytkownik może mieć różne role i uprawnienia. 
Za pośrednictwem platformy mQube uruchomiliśmy już bardzo wiele serwisów SMS o różnych mechanikach (od najprostszych konkursów na kreatywną odpowiedź po skomplikowane, szyte na miarę rozwiązania typu megaloteria). Platforma mQube z powodzeniem została udostępniona naszym Partnerom w Polsce oraz zagranicą. 
mQube posiada różne wersje językowe: m.in. polską, angielską, francuską, a na życzenie Klienta możemy przygotować kolejną wersję językową.
Platforma mQube zapewnia bardzo wysoką wydajność, zrealizowaliśmy za jej pośrednictwem np. akcję na poziomie ruchu ok. 300 000 wiadomości przychodzących / dziennie.

Obsługa formalna

Na zlecenie naszych Klientów przygotowujemy wszelkie niezbędne dokumenty, doradzamy i pomagamy w pozyskaniu niezbędnego zezwolenia (w przypadku loterii).
W przypadku loterii oferujemy:
  • przygotowanie konceptu loterii, dopasowanie go do grupy docelowej i budżetu Klienta,
  • pomoc w uzyskanie zezwolenia Izby Celnej na urządzenie loterii promocyjnej lub audioteksowej 
  • zakup nagród lub pośrednictwo w ich zakupie
  • doradztwo w kwestiach prawno-podatkowych
  • nadzór loterii promocyjnej lub audioteksowej przez osobę ze świadectwem zawodowym
  • gwarancję w wysokości budżetu nagród niezbędną przy loterii
Digital Virgo świadczy wsparcie w zakresie redagowania regulaminu serwisu, tak aby odzwierciedlał on aktualne przepisy prawa telekomunikacyjnego, ustawy o grach hazardowych, zarządzenia Urzędu Komunikacji Elektronicznej i wymogów naniesionych przez polskich operatorów GSM.
Każdy serwis skierowany do użytkowników polskich sieci GSM wymaga akceptacji na jego realizację wydaną przez wszystkich operatorów GSM. Digital Virgo dokonuje takiego zgłoszenia dla serwisów swoich Klientów, zachowując wymagany czas i formę, celem uzyskania zgody na realizację serwisu przez organizatora.

Logistyka nagród

Na potrzeby konkursów, loterii czy innych akcji promocyjnych organizowanych przez naszych Klientów, w których przewidziane jest nagradzanie ich uczestników,  możemy się podjąć zakupu lub pośrednictwa w zakupie nagród.
Specjaliści Digital Virgo, posiadający doświadczenie w prowadzeniu wielu akcji promocyjnych doradzą jakiego rodzaju oraz w jakich ilościach nagrody będą najlepsze, przyniosą najbardziej efektywny skutek planowanej akcji, w kontekście jej grupy docelowej.
Umowa na organizację czy realizację akcji może przewidywać także kompleksową obsługę nagród:
  • doradztwo w zakresie rodzaju, liczby i wartości planowanych nagród,
  • przygotowanie bazy danych laureatów,
  • powiadomienie telefoniczne laureatów,
  • weryfikacja kuponów/dowodów zakupu,
  • magazynowanie nagród,
  • pakowanie i wysyłka nagród,
  • zapewnienie infolinii.